الجمعة، أكتوبر ٢٠، ٢٠٠٦

الحكاية من اولها 2


رجعت مصر سنة 1994 عشان ادرس الشهادة الابتدائيه
برضه في نفس المدرسة الخنيقة اللي اسمها رعاية الطلبة مش عارف ليه اكتشفت لما كبرت اني كنت بكره المدرسة دي و بشتغل نفسي و اوهم نفسي اني سعيد فيها
بعد ما خلصت خامسة ابتدائي بدأت اتعرف علي ناس ولاد في المنطقة اللي انا ساكن فيها و بدأت اولي حلقات مقاطيع الشارع و اللقب ده بيطلق علي مجموعه من الاصدقاء ملازمني لحد دلوقت
لعب كورة في الشارع
خناقات في المدرسه
الابلوات كارهني من غير سبب علمي و ايدولوجي
مخدتش دروس خصوصيه ايام اعدادي خالص
و للاسف برضه اعدادي خدته في نفس المدرسة
يووووووه
ما علينا
المهم كنت عايش في دور الطالب المثالي بطريقة تغيظ حتي انا مخنوق من نفسي لحد دلوقت
قاعد اذاكر و احفظ و اجاوب ... الخ
ايه المسخرة دي ؟!!
ازاي متوقعتش اني هدخل تجاره؟؟
قاعد اهبب ايه انا و سط الكتب كل يوم؟
المهم خلصت الاعداديه و الحمد هسيب ام المدرسة الكئيبة دي
و نيجي لمرحلة مهمة جدا في تاريخ حياتي و هي مرحلة
مدرسة طه حسين الثانوية و ليالي السنادبة
في الحلقة القادمة من
الحكاية من اولها
انزل بالتتر يا بني

2 Comments:

At ١١:٣٣ ص, Blogger sally said...

على فكره يا مودى ماما كانت مدرسه فيها هههههه
تلاقيها مكانتش عليك ايامها :d

 
At ١٢:٥٥ م, Blogger Mody Rap said...

طب والله اول مره اعرف

 

إرسال تعليق

<< Home