الأربعاء، أكتوبر ١٨، ٢٠٠٦

بعيد عن الخلافات

خير اوي اني قاعد مع نفسي
الرجاله طايحين في بعض زي منا توقعت
الحوار المبهم محتاج توضيح
النظريه بتقول اننا كنا عاملين شات انا و مستر سعيد و الواد بشير و كان معانا واحده زميله لسه مستجده متعرفش استاذ سعيد و متعرفش ان ده اكتر من اخونا و اننا و اكلين معاه عيش و ملح و مش بتستحمل عليه كلمة غلط حتي لو هزار
المهم بنهزر و عاملين زي عيد ميلاد و دخل مستر سعيد يسأل بشير هو عيد ميلاده النهارده راحت الانسه راميه بؤ ظريف كده بتقول لمستر سعيد صباح الخير يا عم الحاج !!!
طبعا بغض النظر عن اي علاقات شخصيه ده مش بؤ يتقال لواحد اكبر منها بـ 15 سنه
المهم مستر سعيد ذهل من الاسلوب و خرج من الشات
طبعا انا اتخنقت من كلامها و فهمتها وضع استاذ سعيد بالنسبه لنا و ان دي مش طريقه تتكلم بيها معاه... ده اذا كنت انا شخصيا علي طول معاه بقالي سنه و اشتغلت معاه اكتر من مره و اكتر من حبايب ... مقدرش اتعدي حدودي معاه في الهزار .. لانه له احترام خاص
المهم قالتلي خلاص انا اسفه و حاولت تعتذرله لكن هو كان مصدوم و خرج اوفلاين
تاني يوم بقي و انا بتناقش معاها برضه راحت راميه بؤ كده لا داعي لذكره لكن المره دي بقي كل الكاست سمعوها و الناس اتخنقت من الكلام
طبعا انا زعلت بس برضو لتاني مره مرضيتش اعمل مشكله و عذرتها عشان لسه جديده و متعرفش مستر سعيد و متعاملتش معاه و فهمتها ان الكلام ده بيزعلني انا شخصيا و مينفعش كده.. و هي تفهمت تاني و قالت خلاص اسفه و استاذ سعيد علي عيني و علي راسي و لما اشوفو هعتذرلو علي طول
لكن الناس بقي بدأو يعاملوها معامله مش ولابد .. و ده وضع طبيعي و متوقع مهو مين اللي هيحترمها بعد كده اذا كانت هي غلطت في واحد احنا بنعتبره مثل اعلي في المسرح و في معظم جوانب الحياه
طبعا اتعمل معاها موقف اخير و قررت انها تسيب المسرح و مش هتشتغل
مش ده اللي هاممني حاليا
لما هي قالت كلام مش كويس
الاستاذ محمد مرسي كان واقف و معملش اي بتنجان و باستثنائي انا و يوسف
مفيش حد من الفرقه كلها اتكلم معاها و فهمها غلطها
كل اللي حصل ان الاستاذ مرسي طلع يجري كالعاده يحكي لمستر سعيد اللي حصل بالتفصيل الممل واني انا و يوسف فضلنا نتكلم معاها و ... الخ
كعادة مرسي في مبدأه الشهير
ولعها و لعها
اللي سمعته من بشير و انا بقول مصدر المعلومات عشان لو كان مشكوك فيها الكلام مش من عندي
ان مرسي عظم في نفسه زي كل مره رغم ان كل اللي عمله انه سابنا و مشي
و راح يحكي بالتفصيل للاستاذ سعيد اللي حصل بس تقريبا نسي يحكي كنا لابسين
طبعا انا مش ضد انه يحكيله مهو كان لازم يعرف لكن انا معترض علي التوقيت
المفروض انت لما بتحب واحد و تخاف علي شعوره مش تروح كده تحكيله كلام اتقال عليه
افرض الموضوع اتحل و صاحب المشكله اعتذر!!!
مش لما يبقي الموضوع يبان له خريطه الاول يبقي يحكي ؟
انا مش بدافع عن صاحبه الشأن هي غلطانه طبعا
الموضوع محتاج مقابله مع مستر سعيد
و شكلي بجد هاخد قرار لا رجعه فيه
اشرب ام الخروب
ما علينا

2 Comments:

At ١١:٢٧ ص, Blogger sally said...

هى مين يا مودى
اوعى تكون بتقول عليا هههههههه

 
At ١٢:٥٩ م, Blogger Mody Rap said...

هو انت كل حاجه هتاخديها علي نفسك

 

إرسال تعليق

<< Home