الجمعة، أكتوبر ١٣، ٢٠٠٦

البحث عن اي حاجه

الموضوع خرج من ايدي حاليا و مش عارف انا بنزل الكليه اصلا ليه ؟
مش فاهم الحوار هيرسي علي ايه لاني كل يوم انزل احضر و اسمع كلام فارغ و معظم الدكاتره مبيجوش بس فيه ماده عجبتني اسمها تاريخ الفرق و المذاهب و بتتكلم علي ان الفلسفه كانت اكبر عدو للاسلام و تبين من خلال المحاضره اني اول مره اعرف ان الغزالي عمل كتاب اتهم فيه ابن سينا و الفارابي بالكفر و الخروج عن الاسلام !!
هما برضو كانو حاطين نظرياتهم بناءا علي نظريات افلاطون و ارسطو اللي هي اساسا خزعبلات ثبت ان نصها غلط . ماعلينا يعني مش طالبه تعمق فلسفي عشان الناس متعملش اكس فوق و تشتري دماغها
العمليه حاليا مقتصره علي الجو المنزلي اللطيف بس هحاول اهرب قريب و مقضيها سماع اناشيد اسلاميه و فيه نشيد شغال اهو و انا بكتب التوبيك عشان لسه شويه علي الفطار
قريت كمية كتب لا حصر لها في رمضان السنه دي مش عارف ايه حوار القراءه اللي راكبني ده بالاضافه الي الرغبه اني اعمل اي حاجه في اي وقت عشان مفيش وقت .. مفيش وقت لايه طيب ؟
الله اعلم
انا ايه اللي خلاني اصلا افتح البلوج و اكتب ..مش فاهم

1 Comments:

At ٤:٣١ م, Blogger Mody Rap said...

مش ثقافه دي تراتيش كلام من خلال بحر الكتب اللي انا عمال اعوم فيه
كويس انك هتبقي غاويه قرايه ده انا هضبطك لنكات
الكتاب بتاع الماده لسه منزلش علي فكره هههه
و بعدين انا لسه مش فاهم انا ايه اللي جابني هنا هع هع هع

 

إرسال تعليق

<< Home